תסמונת המתחזה

מה משותף ל- 70% מבני האדם (כולל ג׳ניפר לופז וג׳ודי פוסטר)? תתפלאו אבל זו התחושה שעוד רגע יגלו אותי האמיתית ויגלו שאני סתם מתחזה..

למרות שהרגשה של התחזות היא אוניברסלית, היא נוטה להעסיק נשים בצורה הקשה ביותר.  למה?  כי כנשים, קבוצה שחווה ייצוג חסר באוכלוסיה, הורגלנו לזלזל בעצמנו ולהקטין את היכולות שלנו, מה שמוביל להערכה עצמית נמוכה ולחבלה עצמית שמשפיעה לרעה על כל תחום בחיינו.  כשאנחנו מפנימים את המסר הזה – שאנחנו לא הדבר האמיתי – אנחנו סובלים מהשלכות בכל תחומי חיינו.  לא רק רגשית או יצירתית, אלא גם כלכלית וזה מתבטא בקריירות קטנות יותר וחשבונות בנק קטנים יותר.  חשוב שלא רק נכיר בתופעה הזו, אלא ננקוט בצעדים אקטיביים כדי להבטיח ש"תחושת המתחזה" לא תמנע ממך לחלוק את המתנות שלך עם העולם ולהגיע לגבהים שאת מסוגלת אליהם.  הנה כמה צעדים לעצירת תסמונת המתחזה לפני שהיא עוצרת אותך.

 

  1. שתפי את הבושה! רוב הא.נשים שהגיעו להישגים גבוהים נאבקים בהרגשה של זיוף, אבל אף פעם לא מדברים על זה. זה כמו סוד קטן ומלוכלך שכולם מפחדים להודות בו. ברנה בראון (חוקר בושה)  אומר, 
" הדבר הטוב ביותר לעשות בעיצומו של התקפת בושה הוא ממש מנוגד לאינטואיציה שלנו והוא: לאזור אומץ ולשתף״ ולמה הוא ככ צודק?? כי הבושה תמיד מתכווצת כשמשתפים אותה בקול רם. היא פשוט לא יכולה להתקיים כשהיא יוצאת לאור. יותר מזה, כדאי לבקש מחברה אחת או שתיים שאת יכולה לסמוך עליהן להיות שם בשבילך כשפסטיבל המתחזה הזה מגיע לדלתך. החברות האלה יהיו צוות ההרמה שלך  – אלו אנשים שאת יכולה להתקשר אליהם ולהגיד, "היי, אני מרגישה שאני לא מספיק טובה כרגע.  את יכולה להזכיר לי למה אני כן טובה?  את חייבת גם להחזיר לאותה חברה טובה. 
זה מרגיש טוב להיות האדם שמרים אחרים ומזכיר להם את הערך הפנימי שלהם, במיוחד כשהם לא יכולים לראות זאת בעצמם.  בעולם שלנו יש מספיק מבקרים.  תהיו מעודדים במקום זה.
  2. התחילו קובץ תשבוחות. זה קובץ שבו את אוגרת מחמאות, תודות, שבחים וכל הערה מאנשים שאמרו שהשפעת עליהם באופן חיובי.  זה יכולה להיות הודעת טקסט מחבר.ה, פתק מקולגה או הודעה קולית מלקוח. אין מילה טובה קטנה מדי עבור קובץ התשבוחות שלך.  אפשר אפילו להוסיף את ההישגים שלך.   זכרו, לאן שהולכת תשומת הלב לשם זורמת אנרגיה.  קובץ התשבוחות יכול להילחם בהשפעות השליליות של תסמונת המתחזה ולקרקע אותך במציאות. הרי, את.ה, למעשה, הדבר האמיתי.

 

  1. 3. תאירי את האור שלך החוצה ולא פנימה. דמייני את תשומת הלב שלך (האנרגיה המנטלית הרגשית והרוחנית שלך) כמו פנס שיכול להאיר רק לכיוון אחד. בכל רגע נתון הפנס יכול או להאיר עלייך ואת מרגישה כמו זיוף או שהוא מאיר על אחרים – על מה שהם צריכים, רוצים ואיך את יכולה לעזור להם. כאשר הפנס שלך מאיר החוצה, את לא נותנת תשומת לב לרגשות המתחזה שלך.  בלי תשומת לב, הרגשות האלה לא יכולים לשרוד.  זה לא צריך להיות מסובך מדי, כל מעשה קטן של חסד יכול לעשות את העבודה.  לשלוח לבוס מכתב תודה על משהו ספציפי שעשה לך את ההבדל.  להציע תמיכה לשכן במצוקה.  אפילו לבקר בבית קשישים מקומי ולגלות למי לא היו מבקרים לאחרונה וללכת לעשות את היום שלו. תסתכלו מסביב. לא חסר אנשים רעבים לרגע של חיבור.  תמיד יש מישהו שיכול להשתמש במעט עזרה.  קצת תשומת לב.  קצת נחמה.  קצת אהבה.  בפעם הבאה שאת תופסת את עצמך מרגישה כמו מתחזה, בדקי את עצמך.  רוב הסיכויים שאת מאירה את הפנס שלך על עצמך במקום לכוון אותו לאן שהוא יכול לעשות את ההשפעה הגדולה ביותר שלו – לדאוג לאחרים.

זוגיות רעילה

מערכת יחסים רעילה פוגענות במערכת יחסים היא דבר שמורכב מאוד לזהות. מבחוץ זה יכול להראות מערכת יחסים נורמלית עם עליות וירידות כמו כל מערכת יחסים. 

המשך קריאה »
דילוג לתוכן